top of page
Search

מה הם היתרונות של אנטי-אוקסידנטים (נוגדי חימצון)?



הצטברות של נזקים בעור

"רדיקלים חופשיים" נוצרים בעור בחשיפה לשמש ובחשיפה למזהמים שונים (למשל: עישון).

הרדיקלים החופשיים הולכים ומצטברים בעור כבר מגיל צעיר ("העור זוכר"), ואחראיים במישרין

להתפתחות של נזקים שונים, אשר הולכים ומעמיקים עם השנים.


הרדיקלים החופשיים המצטברים בעור כתוצאה מעישון מביאים לאבדן הגמישות של העור, בשל פגיעה בחלבונים המבניים של העור (קולגן ואלסטין בשכבת הדרמיס).


פוטו-אייג׳ינג, הזדקנות העור מחשיפה לשמש, הנגרמת מחשיפה מצטברת ל"רדיקלים חופשיים" שמקורם מקרינת השמש, מובילה לפגיעה במבנה העור, להתפתחותם של כתמי עור, לפגיעה בכלי דם קפילריים, וכן לירידה במיצוק ובאלסטיות של העור.

נזקי שמש מצטברים צריכים להדאיג כל אחד מאיתנו כבר מגיל צעיר, לכן השימוש בהגנה מהשמש הינו חיוני, בשילוב עם אנטי-אוקסידנט עוצמתי.


רדיקלים חופשיים הינן מולקולת ריאקטיביות אשר מסיבות נזק ישיר לרקמה, וכן הולכים ומצטברים לאורך השנים בעודם מייצרים תגובות שרשרת הפוגעות במולקולות בסביבתם, למשל נזק לקולגן או נזק ל- DNA של התא. רדיקלים חופשיים הנוצרים בחשיפה לקרינת UV מעורבים באופן ישיר בהתפתחות של סרטני העור. מולקולה רדיקלית, או "רדיקל חופשי" עשוי לפגוע במולקולת קולגן, או לפגוע DNA .

הנזק מצטבר במשך השנים (״העור זוכר"), ומאיץ את תהליך ההזדקנות.


תהליך זה קשור להיווצרות של כתמי עור, סולר קרטוזיס (solar keratosis), עור רפוי, היעדר גמישות, והיווצרות קמטים וקמטוטים. תהליך זה הוא הסיבה המדעית להשפעות המזיקות של עישון וקרינת UV על הזדקנות העור והפרעות פגמנטציה מרכבות (פוטו אייג׳ינג).

למעשה, אלה הם אותם גורמים המצטברים בשכבת העור העמוקה (דרמיס), אשר אחראים ישירות לתהליכי ההזדקנות של העור על-ידי פגיעה ברשת החלבונים של המטריקס הדרמלי (פגיעה בסיבי הקולגן ואלסטין).


אנטי-אייג'ינג מניעתי

רבים מאיתנו חווים הזדקנות מוקדמת של העור באזורים החשופים לשמש כגון הפנים, הצוואר,

הידיים והמחשוף. על מנת למנוע ולעכב תהליך זה, יש להשתמש בנוגדי חמצון באופן קבוע מגיל

20 ולאורך כל השנים לשמירה ותחזוקה של העור. נוגדי החמצון רבי העוצמה הכלולים במוצרי נון

מתקנים נזקים קיימים, מונעים נזקים עתידיים, ומגנים על העור מפני פגיעה.

bottom of page