top of page
Search

כיצד מדכאי מלנין כגון אלפא-ארבוטין, חומצה אזלאית ו-ויטמין C תורמים להבהרת כתמי היפר-פיגמנטציה?



כיצד מדכאי מלנין כגון אלפא-ארבוטין, חומצה אזלאית ו-ויטמין C תורמים להבהרת כתמי היפר-פיגמנטציה,

ואיזה ריכוז נדרש לשם כך?


תהליך הטיפול בהיפר-פיגמנטציה דורש טיפול ביתי בריכוזים ספציפיים של רכיבים בעלי אפקט

המעכב את תהליך ייצור המלנין בעור (רכיבים הנקראים "מדכאי מלנין״).


אלפא-ארבוטין בריכוז 5% מדכא ביעילות את ייצור הפיגמנט החום מלנין על ידי עיכוב פעילות האנזים "טירוזינאז," האחראי לייצור מלנין במלנוציטים (תאי המלנין).

אלפא-ארבוטין הינה הנגזרת החזקה ביותר של ארבוטין, הידוע כתחליף להידרוקינון (ממקור צמחי), והינו בטוח לשימוש רציף ומתמשך. רכיב זה יעיל בכל המצבים של הפרעות היפר-פיגמנטציה, מיועד לשימוש בכל גווני העור, בוקר וערב, לאורך כל עונות השנה ובמהלך הריון והנקה.

חומצה אזלאית בריכוז 20% (ומעלה) מפחיתה את ייצור המלנין במלנוציטים במצבים של היפר-פיגמנטציה על בסיס הורמונלי (מלזמה\כלואזמה) וכן במצבים של פיגמנטציה פוסט-דלקתית (PIH), והינה מצוינת לשימוש רציף, במיוחד בעור כהה, ובכל העונות.

לחומצה אזלאית תכונה מיוחדת: היא משפיעה סלקטיבית על אזורי הכתמים בהם יש ייצור מוגבר של הפיגמנט מלנין, ואינה מבהירה אזורים עם ייצור נורמלי של פיגמנט. בנוסף, לחומצה אזלאית אפקט מקלף ומחדש, לשיקום ותחזוקת העור (אנטי-אייג'ינג), וכן להבהרת כתמי שמש וגיל. לחומצה אזלאית אפקט אנטי דלקתי ואנטי בקטריאלי, ועל כן הינה אידיאלית לבלימת התפתחות אקנה תוך כדי טיפול בסימני פוסט-אקנה (PIH) ומניעה של היווצרותם.

חומצה אזלאית למעשה עונה על קריטריונים מדעיים עבור התרופה המושלמת: היא יעילה במיוחד מצד אחד, ובטוחה לחלוטין מצד שני. בטוחה לשימוש גם בעור כהה, גם בעת הריון והנקה, גם בשעות היום וכן לכל משך הקיץ (אינה פוטו-סנסטיבית).

ויטמין סי בריכוז 11% הינו בעל תכונה של מדכא מלנין המפחית את פעילות האנזים טירוזינאז (מעל 10% ויטמין סי הוא גם מדכא מלנין). בנוסף, לויטמין סי בנגזרות יציבות תכונה המנקה את הרקמה מעומס של רדיקלים חופשיים, ובכך הוא מפחית את הנזק מחשיפה לשמש ולעישון ושומר על העור מהתפתחותם והצטברותם של כתמים ונזקים נוספים. השימוש בויטמין סי בריכוז גבוה הינו חיוני במקרים של עור בהיר אשר ספג שמש וכן, הינו חשוב במיוחד בקרב מעשנים.

bottom of page